zondag 13 december 2015

Kerstkaarten.

Al een poosje haak ik kleine "tussendoortjes".
In dit geval zijn het kleine kerstboompjes.
In november al mee begonnen, dus dan is de druk ook niet zo hoog....

Ze komen (dacht ik) van dit blog miz flurry.
Maar er circuleren er meer rond op het www.


Ik heb ze een beetje aangepast met 4 stokjes, 2 lossen, 4 stokjes in de top.
En de stam haakte ik met: 1losse, 3 vasten (in de volgende steken), keren en dan maakte ik een stokje op de manier die Karin op haar blog heeft staan, en dan nog 3 stokjes, en afhechten.

Daarna spande ik ze op zodat ze ook echt een "kerstboom" vorm kregen.

Bij de boekwinkel had ik dik zilverkleurig karton gekocht wat ik ook in dit blogbericht heb gebruikt.
Daarop heb ik de tekst van het liedje Oh Dennenboom geprint.


Ik dacht dat het papier wel door onze printer kon, maar helaas...
Dus ben ik naar de drukkerij in ons dorp gegaan met de vraag of hun het konden kopiëren.
Ook niet dus...want het dikke papier kon de "draai" niet maken.
Ze vertelde dat ik een printer moest hebben waar het papier er van de bovenkant in gaat, dan hoeft het niet zo'n "draai" te maken.

Nagedacht wie er in mijn kringen zo'n printer zou hebben.....
Mijn broer heeft er zo één op het werk en die wilde dat wel doen....

Mooi, ook weer opgelost.

En zie hier het resultaat.


De boom het ik er met een lintje aan gemaakt zodat hij "los" hangt.


Iedereen hele fijne feestdagen gewenst en een goed en gezond 2016.




2 opmerkingen:

  1. Wat goed en mooi! Ieder jaar bedenk ik (nu) dat ik er volgend jaar misschien wat eerder mee zou kunnen beginnen... wat niet gebeurd.. wel iets zelfgemaakts maar simpel en weinig tijdkostend.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje. Groetjes, Agnes.

http://shabbyblogs.com/storage/old/IsabelleM.jpg