woensdag 11 december 2013

Sleutelhangers van tafelzeil.

Vorig jaar op onze vakantie in Italiƫ heb ik een nieuw tafelzeil gekocht.
De oude was een beetje versleten en ja dan moet je een keer wat nieuws.


Omdat we een vrij grote tafel hebben ( 2.10 m) en we maar met z'n vieren zijn, gebruik ik altijd maar de helft van de tafel als we eten.
Dus ik had nog een wat mooiere helft van het aardbeientafelzeil over.
Verder heb ik de goede stukken eruit geknipt.

Van de goede stukken heb ik dus sleutelhangers gemaakt.


Met een hartje van papier heb ik de hangers gemaakt.
Je neemt 2 stukjes zeil, het liefst met een aardbei in het midden, en legt daar het papieren hartje boven op.
Nu ga je met de naaimachine langs de omtrek van het hartje naaien.
Niet helemaal dichtnaaien!
Als je bijna aan het eind bent steek je de naald in het zeil en doe je het voetje omhoog.


Nu stop je wat vulling in het hartje. Om het wat makkelijker te maken heb ik het er met de achterkant van een potlood in gedrukt.
Als het hartje mooi gevuld is naai je het hartje dicht.

Vervolgens ga je met een kartelschaar ong. een halve centimeter vanaf de naad knippen.
Is het hartje direkt mooi afgewerkt.


Met een gaatjes tang heb ik er een ringetje in gedrukt.
Vervolgens nog wat mooie lintjes eraan  en klaar.

Wie er interesse in heeft.....ze mogen in de verkoop...ik heb er genoeg.


 Fijne dag.

5 opmerkingen:

Bedankt voor je berichtje. Groetjes, Agnes.

http://shabbyblogs.com/storage/old/IsabelleM.jpg