woensdag 13 maart 2013

Enveloppen van behang.

Leuk zijn ze toch, die zelfgemaakte enveloppen.

Zelf had ik wel een mooie houten mal gezien, maar die was nog vrij duur. Dus nog maar even laten liggen.

Via de site van Angelique van Made with love  kwam ik een mooie tutorial tegen, over hoe je zo'n mal zelf  maakt.

Bij de voorbeelden heb ik wel een inkeping gemaakt waar de vouwrand moet komen, en waar je dan even met een embossingpen een lijntje in kan maken. (die heb ik namelijk niet)
Maar ik gebruik het niet. Ik leg even de lineaal erlangs en ga met een mesje heel zachtjes er over heen.
Zo krijg je ook een scherpe vouw.


Op de zolder lagen nog van die behangvoorbeeldboeken die ik eens voor de creamiddag op school had gebruikt. En waar ik toen, bij dit berichtje, het behang had gebruikt.

Nu komt het dus weer van pas.
Het is mooi stevig papier en je hebt van allerlei patroontjes en tekeningetjes.




 Grote enveloppen,


en kleintjes met leuke kindermotiefjes.



 En het stapeltje groeit gestaag.



In een tijdschrift deze leuke plaatjes nog gevonden:


Altijd handig, een aantal leuke enveloppen op voorraad.




Fijne middag.

10 opmerkingen:

  1. Wat een goed idee om behang te gebruiken! Bedankt voor de tip,
    groeten Cream@
    kadoideeblog.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een prachtige vloppen heb je gemaakt zeg ♥

    leuke tip dat behang
    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij bent goed bezig! Enveloppen komen altijd weer van pas.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke papieren heb je daarvoor gebruikt! Een feest voor de ontvangers!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Agnes,

    Ik had jou berichtje over de enveloppen nog helemaal niet gelezen. Zo heb je ook mooie mallen! Ik heb voor de grote enveloppen wel een houten mal en voor de kleintjes gewoon één van stevig karton.

    De labels heb ik gemaakt met behulp van één uit een pakketje van de Hema. Die heb ik gewoon om getrokken met potlood op het papier van de atlas. Even uitknippen en een gaatje erin met de perforator.

    Liefs, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk dat je ook zelf mallen hebt gemaakt! (Bedankt voor het linken)
    Ik had inderdaad ook van die behangboeken gebruikt, prima voor enveloppen! Helaas is het voor doosjes te dun, maar heb ik het soms dubbel geplakt en dat gaat ook wel ;-) Veel plezier met de mallen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zijn jouw enveloppen mooi!! Goed idee, dat behang.
    En bedankt voor de tip van de plasticmal. Ik ga dat ook eens proberen te maken.
    Je kipjes zijn ook heel lief. Dus die heb ik ook gelijk maar ff gepind.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat zijn mooie enveloppen geworden...nou nog een mooi behangetje scoren en een mal maken.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje. Groetjes, Agnes.

http://shabbyblogs.com/storage/old/IsabelleM.jpg