vrijdag 8 februari 2013

Granny deken m(h)aken.

Op het WWW zie ik zoveel mooie (granny) dekens voorbij komen.
Zoals deze:
Van Pienuts


Maar ik zie er een beetje tegenop om ook zoiets tebeginnen.
Als die draadjes die je moet afhechten.....pff wat een werk.



Bij mijn golfjes tafelloper haak ik het begin- en eind draadje gelijk mee. Maar ik weet niet of dat wel goed vast blijft zitten. (zeker als het een keer gewassen moet worden).



Hoe doen jullie dat, al die draadjes wegwerken. En wat maakt het tot een goede kleurcombinatie?

Morgen ga ik naar de wolschuur in Hardenberg/Rheezerveen.
Dan wil ik garen hiervoor uitzoeken, maar wat kan ik beter gebruiken: Acryl garen of het zo fijn hakende Catania katoen?
Ik heb het idee dat Catania erg zwaar wordt en Acryl niet zo.
En het moet natuurlijk ook een beetje warm zijn.
Dus wie heeft er tips voor mij?


Fijne avond

4 opmerkingen:

  1. Die eerste komt mij bekend voor! ;) Ik haak een sprei meestal met acryl, dan word het inderdaad niet zo zwaar.
    Ook haak ik gelijk over de draden heen, scheelt weg werken. Vaak stop ik ze nog wel even extra weg door een langer stuk draad uit te laten steken en deze dan weg werken met een naald.
    Ik denk dat ze je morgen prima kunnen helpen met de kleur keuze!


    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik gebruik drops coton light, splijt wel erg....

    Sinds kort heb ik door hoe je de granny's meteen aan elkaar kunt zetten (join as you go) dat vind ik wel een uitvinding hoor! Scheelt een hoop tijd! Ik kijk er nu zelfs een beetje tegenop om mijn andere granny project granny voor granny vast te zetten....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh en de draadjes werk ik zig zaggend weg aan de achterkant....een dramaklus, maar geeft wel een voldaan gevoel als je klaar bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik haak de draden ook meteen mee en als dat niet mooi ziet door open haakwerk doe ik het meteen bij elk blokje zo gauw die klaar is, en kleurencombi's zijn zo persoonlijk, je pakt wat kleurtjes houdt het bij elkaar en je valt er voor of niet, niets moet alles mag ;o) dus leef je lekker uit zou ik zeggen!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje. Groetjes, Agnes.

http://shabbyblogs.com/storage/old/IsabelleM.jpg