woensdag 2 januari 2013

Verlaat kerstklokje.

Allereerst wil ik iedereen een goed, gezond en creatief 2013 toewensen!

Het is wel een beetje telaat, maar ik wilde naar aanleiding van dit blogberichtje toch even mijn klokje laten zien.



Anne-Marie van Little Red Home heeft me geholpen met de vertaling.
Zelf kom ik nog steeds niet goed uit Engelse vertalingen en het Engels van Amerika en Engeland is ook nog verschillend.
Maar ik ga het dit jaar zeker uitproberen. Dan maar vaak opnieuw beginnen, maar oefening baart kunst.

Dit is hem geworden:


 Ik heb het klokje in Crack Free gedaan. Daarna over een glas getrokken voor het model.
Hij kon aan de onderkant nog wel een beetje meer uitgetrokken worden, maar mijn glas was niet groter, en omdat het klokje vrij nat was viel het randje steeds naar beneden. Het duurde vrij lang voordat hij droog was.
Nu las ik op het WWW ook iets over suikerwater. Maar wordt dat niet plakkerig? Heeft iemand er ervaring mee? Reacties zijn welkom.....



Mijn moeder, waar ik het klokje voor haakte, was er blij mee. Maar ze wilde er wel graag 2......
Nou ja, voor de komende kerst dan maar. Dan heb ik nog een heel jaar de tijd om klokjes temaken.

Het is wel leuk om zo tussen door tedoen. Je bent er zo mee klaar.


Fijne dag.

8 opmerkingen:

  1. wat enorm mooi gemaakt agnes ♥

    ik doe het je nu nog niet na, ik ken wel suikerwater maarre ben er niet bekend mee

    wens je het allerbeste voor 2013

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind hem ontzettend mooi!
    Ik wens je een gelukkig en creatief 2013!

    Groetjes Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk zeg!...ik vraag me zelf al af hoe je zoiets nou zo mooi 'stijf' krijgt...kan je dus ook niet helpen, ik weet al niet eens wat crack free is:-)) Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Crack Free is een soort stijfsel, wat je ook in de wasmachine kan gebruiken. Je kunt het zelfs in je badwater doen....krijg je een zacht huidje van......Nooit geprobeerd hoor, op het pakje staat "stijfsel", blijf liever zo zacht, hihi

      Verwijderen
  4. Ik vind het geweldig!
    Zou je het partroon ook op je blog willen zetten?
    Ik zou het heel graag willen maken.
    Vroeger deden ze het inderdaad met suikerwater en dat ging ook prima. als het vies is kun je het dan zo weer uitwassen en opnieuw doen.
    Groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn gehaakte engeltjes heb ik inderdaad in het suikerwater gehad. Een kopje suiker en en kopje warm water, de suiker helemaal oplossen en dan je werkstukje er in . In model brengen op een glas of iets dergelijks. Het duurt vrij lang voor het goed droog is , maar het plakt echt niet. Succes.
    Gr. Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beste Agnes, ik gebruik behang plaksel wat erg goedkoop bij A.ction is te halen. Zou het heel leuk vinden als je het patroontje met ons zou willen delen. Groetjes Martine

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje. Groetjes, Agnes.

http://shabbyblogs.com/storage/old/IsabelleM.jpg