donderdag 5 juli 2012

Genieten van het mooie zomerweer.

Gisteravond nog lekker genoten van het mooie weer, en tot het donker buiten gezeten. (vandaag moest ik de hele dag werken, dus vandaar dat ik het er nu even over schrijf). Samen met mijn "golfjes" kleedje in de tuin gezeten.
Het schiet nog niet heel erg op, maar alle beetjes helpen.




Ondertussen ben ik ook nog bezig met onderzetters voor de buiten op de tuintafel.
Ik heb gekozen voor vierkante en ronde.



De ronde onderzetters zijn eigenlijk van een sjaal die ik op Drops design gehaald heb.
Ik heb het patroon een beetje aangepast zodat het meer een rondje werd.
Eigenlijk moet je in de 6 boogjes  een picotje maken en ik heb dat bij elk boogje gedaan zodat je 12 picotjes krijgt en geen 6.


De vierkante heb ik ook van Drops design gehaald en is eigenlijk een deken van een soort van Granny Square's. Maar ze kunnen ook heel goed als onderzetter worden gebruikt.




Verder heb ik nog een vraagje aan jullie: in mijn "golfjes" kleedje (zo noem ik het maar, iedereen heeft er weer een andere naam voor) haak ik ook met wit. En toen ik buiten in het zonnetje zat kreeg ik toch wel een beetje zweethanden. Ik ben bang dat het wit dan zo smoezelig word en heb een zo'n rubber handschoentje aan getrokken. Nu werkt dit niet helemaal lekker omdat rubber niet echt glad is en je haaknaald niet lekker over je vinger glijdt. Hebben jullie hier nog een oplossing voor? Anders wordt het toch maar gewoon in huis haken of het projectje tot de winter bewaren.



 

2 opmerkingen:

  1. Mooie golven ben je aan het haken Agnes! En wat betreft de zweethanden: heel herkenbaar, ik doe de lichte kleuren dan inderdaad 's avonds of 's ochtends vroeg als het minder warm is, of even binnen. Laten wachten tot de winter, daar heb ik vaak het geduld niet voor, haha.

    De onderzetters zijn ook prachtig! Ga je ze opspannen zodat ze plat blijven? Of heb je daar een ander trucje voor?

    liefs
    Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De onderzetters leg ik een poosje plat, tussen een aantal boeken o.i.d. en je kunt ze ook even tussen vochtige handdoeken leggen.

      Groet, Agnes.

      Verwijderen

Bedankt voor je berichtje. Groetjes, Agnes.

http://shabbyblogs.com/storage/old/IsabelleM.jpg