maandag 21 mei 2012

Een ouwetje.

In de schuur van m'n ouders stond deze mooi ouwe singer naaimachine. Moeders deed er niks mee, en ze vond dat ze in huis er geen ruimte voor had. Of ik hem niet wilde hebben, anders ging hij of naar de kringloop of naar het grof vuil....Jammer toch van zo'n ouwetje.






Ik heb hem direkt mee genomen en nu staat ze bij ons in de kamer te pronken. Alles is er nog bij, zelf het boekje, en de kleine spoeltjes.







Ben wel een beetje op de "ouwe" toer. Bij ons in het dorp hadden ze een rommelmarkt waarvan de opbrengst naar het Diaconaal project ging. Dat is een project van de drie kerken bij ons in het dorp, die deze zomer naar Roemenië gaan om daar de kas die ze 4 jaar geleden gebouwd hebben te voorzien van nieuwe folie en er nog een kas bij tezetten. Zodat ze de bevolking aan het werk kunnen krijgen en houden door het zelf kweken van groente en fruit. En dat weer teverkopen op de markten. Een erg mooi project!

Daar op die rommelmarkt kwam ik oude blikken tegen..... Helemaal verliefd...... Heb ze dus maar meegenomen en een mooi plaatsje gegeven.




Het beschuit blik is echte nostalgie, want die had mijn oma altijd op de tafel staan. Mijn zus heeft dat blik gekregen, en nu heb ik er dus ook één.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je berichtje. Groetjes, Agnes.

http://shabbyblogs.com/storage/old/IsabelleM.jpg