dinsdag 24 april 2012

Koninklijke broche.

Van onze driekleur wordt ik altijd helemaal blij. Misschien komt dat omdat, als onze feestdagen zijn, het meestal mooi weer is. In combinatie met de zon kun je dan toch ook alleen maar vrolijk worden?

Ik heb 3 bloempjes gehaakt en die aan elkaar genaaid. Met oranje heb ik een lintje gehaakt en die eronder vast genaaid.

Zelf ben ik nog niet helemaal tevreden over het lintje. Het krult teveel naar binnen. Ik heb steeds weer iets geprobeerd om het niet zo erg telaten krullen, maar kan het nog niet goed voor elkaar krijgen. Dus als iemand nog tips of trucks heeft, laat het maar horen......


Als je nu zegt, ik heb geen tijd of zin om de broche temaken, wil ik dat voor je doen. Koninginnedag is al wel erg dichtbij, maar het EK komt er ook nog aan.



De bloemen heb ik van de site van http://www.grietjekarwietje.blogspot.com/.


Het lintje heb ik zelf gemaakt:

Een aantal lossen maken zolang als je lintje moet worden.
Dan in de 2e l. vasten maken.
Daarna 3 vasten in de laatse losse.
Aan de andere kant (onderkant, als je het lintje voor je houd) verder gaan met in elke lossen een vaste.

Je kunt het lint zo dik maken als je zelf wilt, telkens een rij vasten er bij aan.


1 opmerking:

  1. Wat een leuk idee! Dankjewel dat je meedeed aan Link Your Stuff. Hopelijk tot volgende week!
    Een hele fijn dag toegewenst. Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje. Groetjes, Agnes.

http://shabbyblogs.com/storage/old/IsabelleM.jpg