zondag 22 april 2012

Babet.

Babet is nu helemaal het schaapje!! Afgelopen week moest ze nog ogen krijgen en ik miste eigenlijk in het patroon een staartje. Ik heb haar gemaakt uit het boekje van Chrystel Krukkert. Er staan leuke dieren in.

Voor een jongetje maak ik het aapje. Alle onderdelen zijn klaar alleen moet hij nog in elkaar gezet worden. Dat vind ik altijd het minst mooie van het haken, maar ja, het hoort er bij. En als het dan klaar is ben ik toch wel een beetje trots op mezelf (mag toch wel hé..)


Maar goed, ik was bij Babet gebleven (ze heeft wel een andere naam als in het boekje, daar heet ze Floortje). Ze heeft mooie glanzende ogen gekregen en een klein koddig staartje.

Wat ik nu met haar ga doen weet ik nog niet. Ze blijft ons eerst nog even gezelschap houden samen met de guitige kipjes.

Ze kan natuurlijk altijd mee voor een kraamkadootje of een lief klein neefje of nichtje.









Ik heb er een staartje bij gehaakt omdat haar kontje een beetje kaal was.
Het patroon van het staartje is:
* toer 1:  magische ring met 6 vasten
* toer 2:  in elke 2e v. 2 v.= 9 v
* toer 3-7: 9 v
Afhechten en het staartje aan het kontje/bibsje naaien.

2 opmerkingen:

  1. Zie ziet er keischattig uit! ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Agnes, ze is inderdaad leuk geworden. En zo te zien heb jij wat soepelere wol gebruikt. Die van mij is net een hark... Hahaha..
    Liefs, Melanie

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje. Groetjes, Agnes.

http://shabbyblogs.com/storage/old/IsabelleM.jpg