vrijdag 16 maart 2012

Haarknipjes.

Zaterdagmorgen sta ik op een kleine 2e hands kledingbeurs, en daar wil ik mijn haarknipjes een beetje aan de man brengen.

Leuke kaartjes om ze op te presenteren kon ik niet vinden op internet (of ik moest er direkt 1000 bestellen....) dus heb ik het voor deze keer eerst maar zelf gedaan.
Eignelijk heel simpel, kaartjes van correspondentie kaarten in vieren gedeeld met daarop een stempel. 4 sneetjes er in gemaakt waar de knipjes door konden.

Ik hoop dat het wat wordt....ben erg benieuwd.

Als je nu zegt, wat leuk die wil ik ook wel kun je natuurlijk altijd een mailtje sturen. Ik kan ze in allerlei kleuren maken.







Hier is het patroon voor de kleine knipjes:


Het kleinste bloemetje:

  • Maak een magic ring, dan 2 l.
  • 9 v. in de ring, sluit in de 2e l.
  • * 1 v., 2 stk., 1 v., in de volgende steek
  • ½ v. in de volgende steek *
  • van * tot * 4x herhalen.
  • eindig met een ½ v. in de 1e l.
  • nu heb je 5 bloemblaadjes.


Hier is het patroon voor de dubbele bloempjes:


Begin met een magic ring,
1 l., 9 v. in de ring, sluit in de 1e l.
* 1 l., 1 v., 2 stk., 1 v., in 1 losse, ½ v., in de volgende losse * vanaf * 4x herhalen.
* 3 l., ½ v., in de v. van de vorige toer (tussen de bloemblaadjes). vanaf * herhalen. ( 5 boogjes).
1 l., * 1 v., 1 stk., 2 dstk., 1 stk., 1 v., * vanaf * 4x herhalen
Sluit met een ½ v. in de 1e losse.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je berichtje. Groetjes, Agnes.

http://shabbyblogs.com/storage/old/IsabelleM.jpg